Monet käyttävät edelleen PowerPointtia ja Wordia tarjousten tekemiseen asiakkaille. Siinä ei toki ole mitään väärää. Mutta eikö olisi helpompaa tehdä tarjoukset ja sen jälkeen luoda samasta dokumentista lasku? Kuten vanhassa kunnon CRM-ratkaisussa. Tuotehintojen tulisi tulla automaattisesti palvelusta niin, ettei sinun tarvitse miettiä mitä ne olivat.

Asiakastiedon hallinta

  1. Lataa tarvittavat dokumentit projektikohtaisesti
  2. Varaa töille aikaa ja merkitse mitä pitää tehdä
  3. Katso missä mennään projektin suhteen
  4. Tee tarjous
  5. Luo tehtäviä ja tapahtumia
  6. Tee kaupat ja mieti mihin ryhdyt seuraavaksi
  7. Laskuta ja näe mihin aikaa on käytetty ja korreloiko se tarjouksen kanssa

Asiakasprojektien seuranta

Myyntiprojektissa on eri vaiheita. Sinua voisi auttaa paljon se, että näkisit yhdessä näkymässä mikä on tärkeää milläkin hetkellä. Sinun tulisi myös nähdä onko myyntiprojekti voitettu vai hävitty, jotta näet työn tehokkuutta ja sen, mistä rahat tulevat sisään.

Time tracking

Ajankäytön mittaaminen

Joissakin tapauksissa laskutus voi tapahtua tuntipohjaisesti. Silloin ajan mittaaminen on tärkeää. Tulisi olla mahdollista nähdä, kuinka paljon tunteja on käytetty tiettyyn projektiin. Laskutuksen pitäisi tulla suoraan projektin hallinnan kautta, ei kopiointia järjestelmästä toiseen. Nidoksen sisäänrakennettu ERP-järjestelmä voi auttaa tässä asiassa.