Nidos SaaS-palvelu suoraan verkosta.
Missiomme on luoda moderni SaaS alusta tehostamaan jokapäiväistä myynnin hallintaa globaalisti. Nidos on suunniteltu käyttäjäystävällisyys lähtökohtana. Se muovautuu tarpeittesi mukaan. Mobiili edellä tarkoittaa, että se toimii kaikilla laitteilla samalla tavalla. Tavoitteemme on luoda yksi alusta joka mukautuu tarpeen mukaan, ei niin että sinun pitää mukautua ohjelmistoihin.
”Nidos on responsiivinen alusta joka tarjoaa mukautumiskykyisen ja helpon tavan dokumentoida, hallita ja ylläpitää sekä automatisoida prosesseja ja informaatiota.”
Mikä on Nidos?
- Nidos on helppokäyttöinen alusta yritystietojen hallintaan
- Nidos on suunniteltu mobiilikäyttö edellä
- Nidos mullistaa tavan, jolla ajattelet ERP, CRM ja ECM ratkaisuista
- Se päivittyy aktiivisesti
- Takana on asiaansa intohimoisesti suhtautuvia ihmisiä
- Tuloksen takana on kovaa työtä ja luovaa ajattelua
Mitä Nidos antaa minulle?
- Nidos auttaa hallitsemaan dokumentteja helpommin sekä luomaan automatisoituja prosesseja
- Järjestelmä auttaa sinua muistamaan tärkeät asiat ja säilyttää kriittisen informaation
- Sisäänrakennettu keinoäly hakee ja täyttää tietoja automaattisesti sekä auttaa sinua optimoimaan työnkulkua
- Nidos on skaalattava, turvallinen, itsenäinen. Et tarvitse isojen yritysten laajoja alustoja
- Nidos tarjoaa eniten vastinetta rahoillesi
- Alusta voidaan räätälöidä juuri sinun tarpeidesi mukaan
Kenelle Nidos on suunniteltu?
- Pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää isoja alustoja kuten Salesforce ja SAP. Yrityksille joilla on monia eri ohjelmistoja eri tarpeisiin (E-maileri, Lyyti, Google apps, M-Files, Slack, Megaventory…)
- Yksityiset ihmiset, jotka etsivät kustannustehokasta ratkaisuja, jossa on paljon toiminnallisuuksia eri tarpeisiin
Nidoksen tarina ja miten kaikki alkoi
Dr. Ismo Kauppinen
Hallituksen puheenjohtaja
”Ongelmat näkyvissä”
Olen seurannut vuosien varrella monia yrityksiä ja kaikilla on yhteinen ongelma. Hyvää pilvipohjaista liiketoiminnanhallintaan olevaa järjestelmää ei markkinoilta löydy. Monilla yrityksillä on omia tarpeita, jotka tekevät niistä yksilöllisiä. Tämä vaatisi olemassa olevien järjestelmien kallista räätälöintiä.
”Yksi järjestelmä”
Nämä yritykset kehittivät startuppeja, jotka nojasivat vahvasti markkinoilta löytyvään informaatioon. Näitä tietoja keräsivät yrityksen omat työntekijät. Jotta tämän tiedon saisi tehokkaasti ja läpinäkyvästi, tulisi sen olla yhden järjestelmän sisällä. Yksi tunnettu ohjelmistotalo lähetti myyjänsä tapaamaan minua. Kun olimme listanneet prosesseja, joita järjestelmä tarvitsi, hän sanoi minulle. ”Ongelma on se, että et ymmärrä ERP:n ja CRM:n eroa.” Eli ongelma olin siis minä. En kuitenkaan ollut valmis tyytymään siihen, mitä markkinat tarjosivat. Halusin jotain, jota todella tarvitsin!!
”Helppo käyttää”
Pyysin myyntimiestä näyttämään miten luodaan kalenterimerkintä ja siihen kontakti. Kyllä, se onnistuu, hän vastasi. Pyysin häntä lisäämään itseni kontaktiksi. En voi tehdä sitä, koska sinua ei ole laitettu järjestelmään, oli toteamus. Hän sulki kalenterin ja avasi kontaktimoduulin, jotta hän voi kirjoittaa tiedot ylös. Nämä sitten haettaisiin myöhemmin, Jonka jälkeen ne voitaisiin lisätä kalenteriin. Tämä ei todellakaan ollut intuitiivista työskentelyä! Tyypillisesti järjestelmät ovat luotuja näin, koska se on teknisesti loogisinta. Minä taas halusin mahdollisuuden luoda kontaktin kalenterissa ja lisätä niitä työn edetessä, jos on tarpeen.
”Tyypillistä”
Puhuin monen IT-yrittäjän kanssa ja kysyin, oliko joku jo rakentamassa tällaista ohjelmaa. Vastaus oli aina sama. Jotta voidaan houketella sijoittajia, täytyy keskittyä yhteen osaamisalueeseen yhdessä markkinasegmentissä ja ratkaista ongelma parhaalla mahdollisella tavalla. Edes sellaisen järjestelmän ajattelu, jossa olisi kaikki perustoiminnallisuudet ja räätälöinti mahdollisuus, olisi vastoin yleisiä ajattelumalleja. Se mitä käyttäjät todella haluavat, on kuitenkin unohdettu.
”Päätös”
Ymmärrän sen, että monet yrittäjät joilla on nämä asiat mielessä, tekevät toiminnastaan menestyksellistä. He ovat ratkaisseet asian tekemällä oman hallintajärjestelmän. Samoista syistä kuin tässä on todettu. Koska tämä oli ainoa mahdollisuuteni, päätin tehdä saman itselleni ja muille käyttäjille. Polku kohti ”täydellistä järjestelmää” alkoi jo 2007. Kymmenen vuotta myöhemmin 2017 perustettiin yritys nimeltään Nidos. Halusimme sanoa nimellä sitä, että eri osa-alueet nidotaan yhteen.