Monille syksy on kiireistä aikaa, kun yritetään päästä budjetteihin ja saada myynti kesän jälkeen vauhtiin. Parhaita kuukausia ovat monasti loka-, marras- ja joulukuu. Hutiloinnille ei ole sijaa vaikka kiire voi olla kova. Kaiken täytyy sujua jouhevasti ja tiimien tulee tietää sama informaatio ja olla ajantasalla tapahtumista. Muutama asia, joita olisi hyvä pitää mielessä ovat:
- Määritä omat tavoitteesi
- Valitse tuote ja kohderyhmä
- Markkinoi tuotettasi, esimerkiksi suoramarkkinoinnilla (kohdennus, mitattavuus ja kustannustehokas)
- Päätä mikä on oikea päivä lähestyä asiakasta
- Valitse hinta ja mahdollinen alennusprosentti
- Ole varma, että pystyt toimittamaan sen mitä myyt
- Anna asiakkaalle mahdollisuus ostaa lisää muita ratkaisuja
- Analysoi ja määritä mittarit
- Pidä huolta asiakkaasta
Summa summarum, myyntimiehen on hyvä muistaa tavoitteet, jotka voit ajatella esimerkiksi kansainvälisen oppimallin mukaan:
- Specific
- Measurable
- Attainable
- Realistic
- Timely